Installeren van het dashboard


Om het gratis Momento dashboard te kunnen gebruiken, moet de ICT-coördinator van uw school eenmalig een aantal korte, eenvoudige stappen doorlopen. Het koppelen en installeren van het Momento dashboard is mogelijk vanaf 8 januari en gebeurt via Basispoort. 

Het installatieproces stap voor stap

Om Momento dashboard te kunnen gebruiken worden drie handelingen verwacht van de ICT-coördinator van de school.

1. 
Bij Basispoort moet via een vinkje namens de school toestemming verleend worden voor de uitwisseling van school- en groepsgegevens met Momento.

2. In het Momento dashboard moet via een vinkje namens de school toestemming verleend worden voor het mogen ophalen van de resultaten bij de uitgeverijen.

3. In de uitgeversomgeving  moet via een vinkje namens de school toestemming verleend worden voor de uitwisseling van resultaten met Momento.* 

Hierna kunt u direct gebruik maken van het dashboard door op het Momento icoontje te klikken in Basispoort of in MOO, Zuluconnect of QL-Online.

Het activeren van Momento in beeld gebracht

 


* Per uitgeverij kan de manier van ‘aanzetten’ van de Momento-koppeling iets verschillen:

De instructie om Momento 'aan te zetten' bij Uitgeverij Malmberg vindt u
hier.
De instructie om Momento 'aan te zetten' bij Uitgeverij Zwijsen vindt u hier.
De instructie om Momento 'aan te zetten' bij Blink vindt u hier.
De instructie om Momento 'aan te zetten' bij Noordhoff Uitgevers vindt u hier.
De instructie om de koppeling te 'activeren' tussen 'Momento Volgen' en Cito LOVS, vindt u hier.
Om Momento 'aan te zetten' bij ThiemeMeulenhoff, graag via dit beveiligde formulier toestemming geven voor het uitwisselen van leerlingresultaten.


Neem bij vragen over de laatste stap altijd contact op met de uitgeverij waarop uw vraag betrekking heeft.