Activeren, inrichten en koppelen van het dashboard


Om het gratis Momento dashboard te kunnen gebruiken, doorloopt de ICT-coördinator namens de school eenmalig een aantal korte, eenvoudige stappen. Activeren, inrichten en koppelen van uw Momento dashboard gebeurt via Basispoort. 

Het installatieproces stap voor stap

Om Momento dashboard te kunnen gebruiken, voert de ICT-coördinator namens de school drie handelingen uit: 

1. 
Bij Basispoort geeft u via een vinkje voor de uitwisseling van school- en groepsgegevens met Momento.

2. In het Momento dashboard geeft u via een vinkje voor het mogen ophalen van resultaten bij de uitgeverijen.

3. In de uitgeversomgeving geeft u via een vinkje toestemming voor de uitwisseling van resultaten met Momento.* 

Hierna kunt u direct gebruik maken van het dashboard.
De leerkracht vindt het Momento icoontje in zijn of haar leermiddelenoverzicht in Basispoort.
Of in MOO of Zuluconnect, als voor toegang tot leermiddelen gebruik wordt gemaakt van deze netwerkomgevingen. 

Per uitgeverij verschilt de manier van 'aanzetten' van de resultatenkoppeling met Momento. Raadpleeg voor

Voor ThiemeMeulenhoff graag via dit beveiligde formulier toestemming geven voor de uitwisseling van leerresultaten.
Neem bij vragen over het activatiedeel in de uitgeversomgeving altijd eerst contact op met de uitgeverij waarop uw vraag betrekking heeft.

Het activeren, inrichten en koppelen van Momento in beeld gebracht